vigselcermoni



Hej fina vänner!

Jag har ju länge lovat er att ni ska få se  bilder från mitt och Jens bröllop.

Och nu är det äntligen dags för den första upplagan.


Jag kommer att dela upp det i olika kategorier.

Första kategorin...

Vigselcermonin.



Det hela började med att våra gäster fick demonstrera sig fram till
vigselplatsen.

VAD SKA VI GÖRA? GÅ PÅ VIGSEL!
VAD SKA VI GÖRS? STOPPA REGNET!
Var några av dem slagord som eka högt över hela ön











vigseln hölls på stranden



Och vi hade dukat upp till en stor picknick






Traditionella örtsmörgåsar och champagn.










När alla hade stadgat sig, var det dags för oss att inta våra platser











Hanna höll ett fint kort tal om självständiget och kärlek
Sen frågade hon oss om vi vill försöka älska varandra även dem dagar då allt känns
höpplöst, med andra ord om vi vill ingå äktenskap
Och vi sa JA!



Och jag fick en till ring på fingret



Och vi fick hångla (mmm gott)





Sen var det dags för en persisk cermoni.
Vi matade varandra med yourhurt och honung.
Vilket symboliserar det sura och söta i livet.
Som vi från och med nu lovar att försöka dela med varandra



Och en blev det kram kalas!
först fram var min pappa.
som förövrigt redan hade kramat mig.
Han kom fram och gav mig en känslosam spontan kram strax innan jag skulle säga "I do"



Sen blev det kast med vacker bukett



alla giftasugna män och kvinnor samlades



Men den som fångade buketten var Zandra (Jens syster)



Sen var det dags för Jens att kasta sin bröstknappsblomma



Och den som fångade den var Pyman som gjorde en "fotbollsläng"
efter den.




Sen dracks det mängder med champagne och åts en massa gott.



 

Och det mina underbara vänner var ungefär allt!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0