Egna ostkex...why not?



Jag hittade ett recept på Allt om mat, som jag tror att ni skulle gilla, jag gillar dem i alla fall. 
Fina ostkex med basilikasmak. Passar perfekt att servera som tilltugg till välkomstdrinken!
Eller som "gåbort present" jag älskar ju sånna där nördigheter







Recept (80 hjärtan)

Ingredienser
100 g kallt smör
3 + 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
4 dl riven västerbottenost
1 kruka basilika (ca 2 dl)

Osthjärtan med tydlig smak av basilika. Använd en liten "pepparkaksform" och tryck ut små kakor. Förvara dem torrt i burk med lock.
Frysen är det torraste stället i hemmet.

1. Sätt ugenen på 200 grader. Mixa snabbt ost och basilika till en grön massa i matberedaren. Tillsätt smör, mjöl och bakpulver och kör snabbt ihop till en deg.
2. Kavla degen på en mjölad bänk till ca 1 cm i tjocklek. Stansa ut hjärtan med ett pepparkaksmått. Lägg hjärtanen på plåt med bakplåtspapper och grädda dem högt i ugnen 10-12 min.
3. Låt svalna och förvara i tättslutande burk eller i frysen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0