brännässlor



Häromdagen prövade jag att laga nässelsoppa.

Det borde ni verkligen prova!

Det är enkelt och så gott.

Akta bara händerna brännässlor bränner igenom allt t.om. trädgårdshanskar.





Så här gör du i alla fall:

Plocka ca 300g nässlor,
plocka bara dem övre yngre delarna (dem är godast)

Sköjd dem och lägg dem i en kastrull vattan.

Tillsätt lite salt och låt det koka i ca 5 min (inte längre för då mister de sin smak)

Bryn två lökar och en klyfta vitlök (eller fler jag gillar inte vitlök så jag hoppar det gärna)

Blanda ihop nässlorna och löken i en mixer

Häll tillbaka allt i kastrulle och tillsätt ca 3 dl vattan och en  tärning grönskasbuljong

Just när det har börjat koka tillsätter du 2 dl matlagningsyoughurt.

Låt det koka upp och du är KLAR!!!! yeeey för dig

Strö lite rostatlök över och servera med bröd.

Det är jätte nyttigt och tydligen jätte bra för hud hår och naglar! ALLT jag har problem med
!


                   






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0