Pollenchock och stjärnfall


Det var vår och det var varmt och alla älvor sjöng i kör
när vi la oss under stjärnorna i parken
Efter slask och is och snö fanns plötsligt nåt att leva för
när allt som vintern gömt sköt upp ur marken
Det var nånting om befruktning, det var nåt om hur man gör
Det liksom for omkring, det måste varit pollen
Vi skrattade och drack vin direkt ur flaskan, som sig bör
när det är vår och fest och man har tappat kollen

Så säg hur aktierna faller, säg hur kursen vänder om
Ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärt om
För det är väl fan inte sånt man tänker på  och drömmer om
Varenda tår, varenda skratt
Varenda dröm ska vi ha fatt
Allt ska sugas ut ur varje natt
Ja, allt ska sugas ut ur varje natt

Lars Winnerbäck – Pollenchock & stjärnfall

Vissat mår man som man förtjänar idag, men igår fick jag njuta, dansa, och skratta som jag förtjänar.

ÄNTLIGEN sommar. Det vet man när F12 öppnar!
Alltid bra musik, alltid vackra människor och alltid lika kul.

Det här gör vi om och om och om igen (i vanlig ordning)!



                 

                  Lars Winnerbäck – Pollenchock & stjärnfall


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0