Home spa


Jag måste rycka upp mig! Eller nä det måste jag faktiskt inte, vad jag måste är att lära mig att våga vara nere.
Men mer om det i ett annat inlägg

Nu tänkte jag i alla fall förvandla vårt hem till ett spa.





Jag tänkte att ni skulle få lite naturliga hemmaspa tips av mig!


ANSIKTSMASK

äggula
lite riven gurka
lite olivolja.

blanda ihop det hela och ha det i ansiktet i ca 15 min.

när du har sköljt av den första ansiktsmaseknmasken ska du ha ägg vitan i ansiktet.
visspa först äggvitan poröst.
Ha det ganska länge (ca 20min), det stramar upp huden och du får en härlig lyster.


HÅRINPACKNING

en avokado
lite madelolja
jasmin olja
mosa avokadon och blanda i lite mandelolja och lite jasminolja.

Massera in det i håret och täck äver med en plastpåse. sätt sedan en handuk i håret för att hålla värmen.
låt verka i ca 15-20 min.

skölj sedan med varmt vatten.

Mm du har lika torrt hår som jag kan du ha lite (jätte lite) jasmin olja i håret som du inte sköljer ut.


KROPPEN 


ca 1 dl  kylskåpskall naturellyoughurt
två matskedar hounung

blanda ihop det hela och masera in hela kroppen med det.
låt verka i ca 15 min och sköljsedan av.


Badvattnat


Ha lite rödvin i badkaret.
det innehåller massor av antioxidanter.


NEJ ni kommer inte lukta mat efteråt haha :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0