fattigmans pyssel

Har ni nångång prövat att färna kläder med te?

Jag brukade göra det rätt så ofta förut!

Med vanligt svartte får man lite champagne liknande färg och med röttte blir det gammelrosa ungefär

Jag har några missfärgade vita toppar som jag tänkte färga om.

Ett billigt och bra sätt att återvinna kläder på.

Så här gör man i alla fall.

Du behöver:

en hink
kokande vatten
tepåsar. (ej grönt te)

Fyll hinken med så mycket vatten att plagget vergligen ligger heltäckt i vatten.

Lägg i ca 10 tepåsar i det vama vattnet och låt plagget ligga kvar över natten.

Plocka sedan upp plagget utan att skölja av och hängupp dt för att färgen ska jämnas ut.

Låt det hänga kva tills det har torkat.

Tvätta sedan plagget för hans och torka det igen.

KLART

p.s:Senare kan du tvätta och torka plagget som vanligt i tvättmaskin och torktumlare.



Kommentarer
sandra

men haha det är ju som ett skämt! jag stod hela gårdagen och färgade bröllopsklänningstyllet med te! och spetsarna under! Lite risky men det blev sååå fint! På lördag smäller det!! nästa lördag alltså.. :)

2010-05-13 @ 21:21:06
Anonym

ÅHHHH jag blir alldeles till mig!

Du måste nästan skicka bilder!

Tur att jag inte vet vart bröllop är annars hade jag kanske råkat crasha det hehe :)

Lycka till!!!!!

2010-05-13 @ 21:59:59
sandra

haha! ja men du det ska jag och om du hade vägarna förbi mullsjö skulle du gärna få komma! du skulle få en plats vid honnörsordet!



men det ska regna! kan du tänka dej så hemskt.. Här får man för att man ska ha ett underbart ljuvligt

sommargårdsisolen/havardagsrummetute-bröllop.

2010-05-13 @ 22:19:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0