Worry Dolls!

Har ni hört talas om det?
bekymmerdockor.

"Guatemala worry dolls
Here are some thiny people for you to keep
So you can have good night sleep
put them under your pollow the day is through
and let then do all the worrying for you"


Det är små små hand gjorda dockor från Guatemala (fairtrade såklart) som ska hjälpa en att sova bättre.
Enligt folksägner ska den som har svårt för att sova pågrund av oro/bekymmer berätta sina "problem" för dockorna före sängdags och sedan lägga den under huvudkudden, och då kommer altså dockorna oroa sig istället för en själv och man får en god nattssömn.
Hahaha jag sover aldrig bra så nu har jag köpt hem dessa magiska små dockor hahah.

Nej jag tror inte alls på att det ska fungera (tråkig ateist med noll tro på allt förutom den materiella världen) men dem var så otroligt söta så jag kunde inte låta bli.



så här ser dem ut, men dem är mycket mindre i verkligheten. ca 1.5 cm


I den här lilla asken bor dem.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0