Soup Nazi!

Både jag och J var lediga igår förmiddag så vi bestämde oss för att ha en mys dag på stan.

på agendan stod:

bokrea
lunch
museum besök
bokrea
shoppa.

Jag lovar er ett inlägg om vår dag på stan.·Men du om vår Lunch.

vi var båda väldigt hungriga så vi tog första "bästa", lunch på kulturhuset (café panorama)
väl framme ser jag att det ända vegetariska alternativet för dagen är fänkolsoppa (jag är inte ett stort fan)
så jag bestämmer mig för att fråga om det möjligtvist finns kvar lite av gårdagens soppa.
BAD BAD IDEA!

Jag- (med min snällaste flickröst) har ni möjligtvist inte lite kvar av broccoliesoppan?
soup Nazin- VAD SA DU?
jag- hehe har ni kvar av gårdagenssoppa?
soup Nazin- (JÄTTE ARG) SJÄLVKLART INTE! det förstår du väll själv.
jag- jaha oki nä jag tänkte att man kunde fråga i alla fall. Men då tar jag en fänkolsoppa då.
soup Nazin- Du det här är inte som hemma, man kan inte bara spara gammal soppa.
Jag- oki jag förstår (på väg att betala min mat i kassan)
soup nazin- INGEN VILL HA GAMMAL SOPPA! 


Jag har vid det här laget börjat närma mig kassan! Och jag är jätte irriterad på den otrevliga kvinnan när hon plötsligt skriker efter mig.

soup Nazin- SKA DU INTE HA DIN JÄVLA SOPPA!

jag- jag har ju redan fått den.

soup Nazin-SKULLE DU INTE HA TVÅ?

Jag kan ju tala om att jag inte var på särskilt bra mat-humör sen.
och soppan var verkligen INTE GOD!
Fast såhär i efterhand e det ju ganska kul.
Snacka om att hon måste ha varit arg...säkert på nån man...dem finns det alltid anledning att vara arg på



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0