Påskpyssel

Jag har förflyttat mig från en madrass på Ronaks vardagsrumsgolv (där jag och J sov i natt) till mammas vardagsrum, och här verkar det som att jag har fastnat.

Det här är en sån dag då jag kommer komma på tusen saker jag bara måste göra istället för att sätta igång och jobba.

En sån grej är ju självklart påskpyssel.

Jag är en sucker för påsken (inte själva högtiden utan små söta kyklingar, godis, och en massa färgglada blommor)


Så låt mig därför få presentera dagens påsk pyssel:
Vattenkrasse gubbar!

Du behöver:
Ett urblåst ägg
 bomull pad
Vattenkrassefrön
vattenfärg
fin pensel.

1. Oki börja med att först göra ett hål i det urblåsta ägget,
hålet ska vara ungefär lika stor som en 5 krona.
2. Måla ägget efter smak.
3. sedan blöter du en bomull pad och lägger det i botten av ägget.
4. strö vattenkrasse frö på bomullen.

Du måste se till så att bomullen aldrig torkar men du får heller inte övervattna för då rutnar fröna.

Efter ca en vecka kommer det börja växa ut en massa vattenkrasse.

Och då kommer ägget se ungefär så här fint ut.


                           
vattenkrasse är svingott på frukost mackan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0