På tal om ringar!

Jag och Marskalk Jonas brukar ofta gå på Museum tillsammans, Och sist vi var på stockholms stadsmuseum fick jag syn på en sån här fin ring



Den här modellen är ursprungligen en vikingaring.
Ringen är tillverkad av en silvertråd i ett stycke som lindats kring sin egen kropp så att säga. Och där av det jätte fina namnet "kärleksknut"

Dem här ringarna går att hitta lite överallt på nätet (bla här: http://ylvahansen.se/) men också på stockholms stadsmuseum för den som har vägarna förbi.
Dem finns i Silver, brons och guld.
jag minns inte exkat vad dem koster men jag har för mig att silverringen kostade 99kr och den i guld 500kr. med andra ord inte alls så dyra.


Kommentarer
Anonym

Hej

2010-03-09 @ 13:55:53
Casey

Nä men hej på dig du...

2010-03-15 @ 00:11:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0