vad ska man ha på sig?



Bröllop imorgon....bruden lär ju ha nån vit klänning och på inbjudan står det kavaj...
men det har jag ju på mig på jobbet.
Så hm vad ska jag ha på mig imorgon?

Och om det nu är så att kvinnor bryr sig så mycket mer om kläder så undrar jag varför "klädsel" altid anges i mannens klädder.
Så om jag imorgon skulle ha på mig kavaj skulle det vara oki då?

På vår bröllopsinbjudan stod det att vi inte bestämmer vad våra gäster ska ha på sig.
Och jag tänkte att folk borde bli glada för det, för jag menar vem gillar att bli bestämd över?
 Men så är det inte.
Det mailas och rings mest hela tiden och frågas...

-men skulle du ärligtalat inte bli ledsen om någom kom i jeasn och t-shirt?
NEJ jag skulle bli ledsen om denna någon inte kom.

Åter till frågan om vad jag ska ha på mig.
Man ska tydligen inte överglänsa bruden.
Men jag har ju lärt mig att man ska älska sig själv, tro på sig själv, så jag över glänser ju alla hela tiden....och hur vacker jag eller någon av dem andra gästerna än är så finns det ju trots allt en man som kommer att tycka att bruden är vackrast, med eller utan allt utsmycknad.
Och föresten varför säger ingen att man inte ska överglänsa brudgummen?

Nå jag kan inte lova att jag inte kommer att överglänsa bruden, Men brudgummen han kommer få glänsa som en stjärhimmel utan att jag snor hans glitter....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0