en get historia.


Dem som känner mig vet att jag ibland kan tappa huvudet när jag ser roliga djur som jag vill klappa och bli kompis med.

Grekland var inget undantag.

Jag och Jens vandrar omkring i vår lilla by som hette nånting på A (lärde mig aldrig namnet) jag har druckit en drink (en väldigt svag drink) men känner mig ändå lite tipsy.

Jag får syn på tre getter som betar på utkanten av en instängslad parkering.
Någon har glömt att stänga gringen så jag tycker att det är en jätte bra idé att gå in för att hälsa på getterna och knäppa några bilder på dem.

Jens funderar inte så mycket utan följer snällt efter.

Väl inne i parkeringen märker vi att den ena geten är en killing och att det står en stooor bagge men stora horn bredvid.
Bagge + liten killing = gulligt.
fulla tursiter som springer emot killingen och skriker kom och lek med mig = idioti
Bagge + full turist = olycka.

Som tur var tog Jens sitt förnuft till fånga (mitt var ju bortblåst) och vi sprang ut från parkeringen.

Jag tappar ju som sagt huvudet, så jag var ganska bitter.

Men han är ju en gåva den där Jens. Dagen efter åkte vi ut till en liten gård och där fick jag bli vän med getterna i tryggheten bakom ett staket.


             
               Mr goat (det är en mrs egentligen)









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0