kasta ris.


            



Har ni också hört att det ska vara farligt för fåglar att sätta i sig ris?
Altså riset som kastas på brudpar runt om i landet.
Det är en myt!

Jag ringde själv till en vetrinär nyss och frågade.

Anledningen till att många som jobbar på kyrkor inte vill att man kastar ris är för att när det regnar drar riset till sig massa råttor och duvor mm.

Tur för mig att jag ska gifta mig i det fria då.

I Iran kastar man sokrat små godis, det ser nästam ut som ris men det är sött och tillskillnad från riset som kastas i sverige och ska bringa fruktsamhet med sig så ska noglen (sockrade godiset) bringa lycka och sötma till äktenskapet.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0