hallondoftande minnen ifrån Paris.



När jag och Seppi var i Paris för två år sen, och allt blev så romantiskt och vi kom hem och bara ville dricka vin och äta ost och prata kärlek hade vi med oss en rosa kvadratformat duchkrämsflaska hem.


Douche Crème DOP à la Framboise de la Vallée du Rhône

Vi snabbköpte den på nått stort varuhus i paris och hade egentligen inte tänkt ta hem den eftersom vår väska redan vägde för mycket, men den symboliserade för mycket för att vi skulle kunna lämna kvar den.




Ni förstår natten till första gången vi använde denna shockrosa godis-hallondoftande duchkräm var vi ute och gjorde Paris gator osäkra och många många många kvällar av vin frosseri och kärleksältande föddes där, medans vi doftade "hej jag är 11 år och köper sånt som luktar godis"

Den luktar helt enklet en annan Era då allt var en löjlig kärleksdikt och vi var poetiska, romantiska och fullständigt galna.





Väl hemma fick vi inte mycket användning för den för att vi flyttade till Barcelona och när vi flyttade hem var dop duchkrämen borta.
TANT PIS som vi säger i Frankrike (inget att göra åt)

Men nu är det så att finaste fina Seppi köpte med sig en flaska hem till mig.

Och så fort jag är klar med dagens bestyr ska jag tappa upp ett bad och färdas 100mil över europa till mitt älskade paris och den där natten som förändrade allt, men som faktiskt trots att jag aldrig trodde det inte betyder så mycket längre.

Allt som betyder något finns nu vid min sida och om bara 3 veckor ska det firas stort!



Kommentarer
Sepideh

<3<3



Jag satt och kollade på korten därifrån igår :D vilken härlig tid det var!

2010-07-30 @ 13:01:40
Casey

Visst var det!

Men det är ännu härligare tider nu.

Det blir bara bättre med åren

2010-07-30 @ 13:12:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0