dagens seriösa tips

Jag hittade det där fina tipset i tidningen Buffé.
låt mig få presentera...(trumvirvel)

FOSTADE ROSENBLAD!





Ingredienser
1 äggvita
1 dl strösocker
rosenblad

Tillagningstid: Över 20 min
Svårighetsgrad: Lättlagat

Gör så här
1. Sätt ugnen på 100°C.
2. Vispa upp äggvita. Häll upp strösocker på ett fat.
3. Doppa rosenblad (inte från köpta rosor) i först äggvita, sedan strösocker.
4. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Ställ in i ugnen 30–40 minuter.
5. Stäng av ugnen och öppna ugnsluckan. Låt dem stå och torka i några timmar, antingen där eller på något annat torrt, varmt ställe. Vackert att ha på desserten.


Jag tänker ha dem på fina fluffiga glasyrmuffins.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0