Välkommen till min nya blogg!

Hjälp jag ska gifta mig.

Vi har friat, vi har sagt ja, vi har berättat för familj och vänner, vi planerar bröllop och vi längtar

Men vi är emot institution ja vi är egentligen emot äktenskapet överlag.

WTF MATE!

Jag har försökt förklara eller rättarsagt bortförklara det här varje dag sen 1 januari.

Jag är Feminist. Jag är feminist på heltid! Och det är Han med min partner in crime, min blivande man (J).
Men ändå planerar vi att ingå i en av dem mest ofeministiska samfunden.
Varför? vi säger att vi vill ha en stor fest, att vi vill samla släkt och vänner, att vi kommit till ett stadium i förhållandet där pojkvän flickvän, sambo känns för lamt. jag vill kalla honom för min make, han vill kalla mig för sin maka.

Vi är emot könsroller, vi är emot tvåsamhet som norm och kärnfamiljer. Och egentligen alla andra normer som talar om hur man ska älska och leva ihop.

Ändå väljer vi nu att följa normen

Men vem vet kanske gör vi det på ett avvikande sätt!

På den här bloggen har du i alla fall chansen att följa oss ända fram till "Altaret" (stranden).
jag kommer blogga om alla förberedelser, kläder, skönhet, dekoration, känslor och inte minst feminism och politiken kring detta åh så romantiska fenomen BRÖLLOP! ooolala ;)




Kommentarer
Rny

I kinda like it. Thanks!

2011-01-24 @ 15:05:15
URL: http://rny.blogimagine.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0