Lite frågor och svar från en som vet.

2008 gifte sig min gamla klasskamrat Linda Fridemark numera Wallner.
Och nu har Linda gått med på att svara på lite frågor för att hjälpa blivande brudpar i planeringen.


Innan du träffade din man hade du drömt länge om bröllop eller var det ens något du tänkte på.

Innan jag träffade Frederik hade jag ingen tanke på bröllop.
Jag visste att jag ville gifta mig någongång i framtiden men hade ingen plan om när.
Jag har aldrig varit en sån tjej som drömt om mitt stora bröllop.


Vem var det som friade?

Vi hade pratat om det ganska länge att vi skulle förlova oss men vi hade inte bestämt något datum
Men sen en dagnär vi satt i soffan så frågade Frederik om jag ville gifta mig med han och efter det köpte vi gemensamt ringar. Jag ville få bestämma själv hur min ring skulle se ut!


När ni väl hade bestämt er för att gifta er vem var den första ni berättade för?

Jag tror att det var Frederiks föräldrar.

Vem tycker du var det ledaren inom planeringen? Och tror du att du kan svara på varför?

Det var jag som var ledaren. Frederik har aldrig gillat att planera, medan jag älskar det. Så det var väldigt naturligt att jag tog den rollen men jag pratade alltid igenom mina idéer med han innan något bestämdes.

Hade ni en klar bild av vad för bröllop ni ville ha?

Vi ville att det skulle vara avslappnat och inget töntigt prinsessbröllop. Jag tycker att vi lyckades väldigt bra.

Hur länge innan började ni planera?

Vi planerade runt ett halvår.

Om du måste beskriva bröllopet med några få välvalda ord vilka skulle det vara?

Perfekt, underbart och avslappnat.

Du hade ju en jätte fin klänning, berätta om den.

Hade du nån bild av vad för klänning du ville ha innan du hittade just din klänning?

Hur länge letade du?

Jag hittade den på Ebay faktiskt. Det var någon tjej som beställde klänningar från Kina och hade en auktion. Jag gillade klänningen från första början och med tanke på att de sydde upp den i Kina så kostade den endast 1200! Jag letade i kanske två månader. Jag hade väl någon typ av bild över hur jag ville ha den och sen när jag hittade den så passade den in väldigt bra.

Hur tänkte du när det kom till hår och makeup? (enkelt, glamour, trendigt, kanske inga tankar alls)
Vem gjorde ditt hår mm

Jag hade inga tankar om hur mitt hår skulle vara. Hon som gjorde mitt hår och mina naglar var en tjej som jag hade gått till några gånger innan. Kommer tyvärr inte ihåg hennes namn men hennes företag heter The Pink lady.(http://www.thepinklady.se/) På salongen som hon hyr in sig på fanns en tjej som gjorde mitt hår. De båda fick fria händer att göra vad de ville och jag blev riktigt nöjd.

Hur stort bröllop hade ni?

Vi hade endast släkt och de närmsta vännerna så vi blev väl ca 50 st tror jag.

Lyckades ni hålla er till budget?

Vi hade ingen riktigt budget faktiskt utan tog det lite som det kom. Så jag vet faktiskt inte vad bröllopet gick på.

När du blickar tillbaka nu finns det något du skulle vilja ändra på? Och vad är du mest nöjd med (alltså med själva bröllopet inte äktenskapet)

Faktiskt inte. Dagen blev inte som man trodde men den blev helt underbar i alla fall. Hm jag vet inte riktigt vad jag är mest nöjd med, antagligen att alla våra nära och kära tog en semesterdag ledig en fredag för att vara med oss.

När du själv planerade bröllop fanns det något du önskar att du hade fått veta i förväg eller nån inspiration du önskar att du hade fått.

Kanske att det är så himla mkt att planera. Det blev mkt mer än man trodde, bara för en dag!

Vad är dina bästa tips för par som planerar bröllop.

Se till så att det enda ni behöver göra på er stora dag är att vara där! Alla andra kan ta hand och ska ta hand om planeringen den dagen.


Och här får ni se fin fina bilder på Linda och Fredriks bröllop!
(klicka på bilderna för att förstora)


kolla in detaljerna på Lindas fina klänning Tjusiga paret. ett bra alternativ till den traditionella tårtan 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0