ego wedding update 2 (happy)




Vilken lycka jag känner!

Snövit Hedstierna som är skaparen av Love Symposium in Solo, har verkligen fått mig att tänka.

Imorse satt jag och min älskade vid frukostbordet , jag berättade att jag filar på en snygg outfit till morgondagens Ego wedding
och han svarade:
- Ja jag vet inte riktigt vad jag tycker om det där. Jag gillar inte ett samhälle som ska individualisera oss människor. I såna fall tycker jag att det hade varit politiskt bättre att stora gäng fick gå dit och gifta sig i konstens namn.

Jo jag förstår, jag giller inte heller ett samhälle som ska individualisera oss människor och sära oss från varandra.
Men rätten att få vara ensam och rätten att inte behöva förklara sig när man vill vara singel är något som är känns ganska bortglömt tycker jag.
Antingen är du singel för att du vill vara den "sköna galna singel tjejen/killen" eller för att du helt enkelt inte har hittat någon att bilda par med!
Men tänk om man bara vill vara singel för att man trivs bra som singel. Inte för att man inte orkar ta ansvar för någon annan eller för att man inte vill binda sig, utan för att man gillar sig själv och förhållandet med sig själv.

Och igår natt innan jag gick och la mig kom jag över Snövit Hedstiernas fina krönika om just den rätten. Rätten att få känna kärlek inte bara kärlek till någon utan allmän kärlek.
Läs krönikan och njut mina vänner.


http://www.newsmill.se/artikel/2010/02/25/r-tten-till-att-f-gifta-sig-borde-bygga-p-k-rlek-och-inte-p-tv-samhet



Snövit Hedstierna om Kungligt bröllop

Rätten till att få gifta sig borde bygga på kärlek och inte på tvåsamhet

Publicerad: 2010-02-25, Uppdaterad: 2010-02-25

Att kunna uppleva kärlek är något vackert som alla borde ha rätt till att få fira, vara stolt över och om man vill bära ring för. Det är något som inte borde vara relaterat till om man lever som singel, par eller harem, skriver Snövit Hedstierna, konstnär, gallerist och art director med inriktning på interaktiv media. Aktuell med konstverket Love Symposium in Solo......



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0