Bröllopstidningar!

Köpte min första bröllopstidning i torsdags.
Brud och bröllops bilaga med aftonbladet.
jag tänkte varför inte? jag kanske kan få lite inspiration, nu när jag ändå har nördat in mig på ämnet kan jag ju gå hela vägen.









Halvägs genom dem 140 sidorna märker jag hur jag plötsligt känner paniken krypa fram inom mig.
KONSUMERA MERA!!!! fullständigt SKRIKER sidorna.
vackra dyra klänningar, underbara diamantringar, skönhetsbehandligar mm.
allt man bara MÅSTE göra för att dagen ska bli lyckad.
Vaxabenen, läggahåret, banta, asiktsbehandlingar mm.
OMG jag som har håriga ben, halvdålig hy och älskar mat. Ja det är helt enkelt kört det kommer bli en misslyckad dag.
Överallt står det att man ska lägga fokus på att bara njuta och vara tillsammans, men jag undrar hur det ska gå till när man lagt alla sina investeringar på en fest.

NOT ON MY WATCH!

Hur bröllops-kär man är och hur mycket man än har längtat efter att få knytabanden så har man ett ansvar.
man kan inte lägga 200.000 på en fest när det finns så mycket annat man kan lägga pengarna på.

dessutom är ju enkelt finast. Halv ruffsigthår, lite blommor, enkel men god mat (självklart mat utan kadavar i altså vegitariskt) är väl egentligen allt som behövs.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0