Bröllop= kvinnogöra?

Det här med bröllop är jävligt kul måste jag erkänna, kanske är det för att jag älskar att planera och för att jag älskar tema fester mm. Och nu har jag fria händer att planera en stoor fest med större budget än vad jag någonsin haft. Fast ju mer jag nördar in mig på ämnet ju mer inser jag hur stereotypt det hela är. alla bröllopsbloggar jag hittar alla pysseltips, fototips, kläder mm vänder sig ENBART till heteropar, varför? 
Och hur kommer det sig att hela bröllopsmarknaden verkar handla om kvinnan?  
Det är som att det inte alls finns utrymme för mannen.
Eftersom jag själv ska ingå i ett hetero äktenskap är det svårt för mig att uttala mig om "könsfördelningen" och dem olika arbetsområdena i ett homobröllop. (jag ska se om jag kan hitta nån att intervjua)
Men jag kan verkligen säga att trots att J verkligen är insatt och kommer med idéer mm så verkar det som att det ändå är jag som ska fixa ihop det hela.
Hur kommer det sig? Jag får ju erkänna att jag till viss del har tagit på mig ansvaret men det har verkligen varit omedvetet.
NÄ DAGS FÖR ÄNDRING!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0