Andra dagen i Paris.


Vi började dagen med att ta en liten promenix till Centre pompidou.




Åh vad jag gillar det här stället. Synd bara att kylan (och Frankrikes dumma regering) 
hade skrämt iväg alla musiker.




lagom i närheten hittade vi ett mysigt cafe där vi (jag) frossade i sötsaker.



Efter sockerchocken begav vi oss till Notre Dam.





Det var faktiskt min första gång där....



Jag inte alls religiös, jag är nog till och med emot religion, men gamla religiösa
byggnade tycker jag om.
Historien som göljer sig där inne är så intressant och nästan lite magisk.









sedan ville jag tända ett ljus för min fina mormor.



Efter vårt lilla kyrkbesök tog vi en välbehövd vin paus.



Smakade på ställets chokladfondant och alla smaker på macarons som dem hade.



Jag har nog bestämt mig för att citron/vanillj är min favort



Efter åt gick vi hem och kramades lite för att sedan bege oss ut igen.



Den här gången gick vi till Marais och åt en massa ost och drack överdrivet dyrt årgångsvin.
Med tanke på priset var det säkert över 200 år gammalt och druvorna hade säkert trampats av
Napoléon Bonaparte själv.






Sen lallade vi bort mot Sebastien och hans ljuvliga flickvänn.......

Och det mina vänner var mer eller mindre vår andra dag i Paris.






Kommentarer
seb

Bonjour Casey !

2010-12-10 @ 11:45:54
Anonym

Bonjour Seb :)

2010-12-10 @ 11:47:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0