Rösta rött istället!




En väldigt känd bloggerska har startat en insamling för alla fattiga barn i Sverige som inte har råd med julmat och julklappar.

Ett samhällsfenomen som självklart bara ökar isamband med alliansen. Hon är ju en ängel det lilla livet, men samtidig som hon stolt röstar på modertarna, chockeras hon över att fler och fler barn i sverige växer upp i odrägliga miljöer. 

Dem ljuvliga politikerna i riksdagen har bara under EN mandatperiod lyckats sänka både a-kassa, sjukpenning och socialbidrag och allt detta i en tid av extrem arbetslöshet. 

Självklart drabbas de som redan har det sämstställt, till exempel fattiga barnfamiljer, ensamstående mammor,
nyanlända svenskar, ungdommar mm.


Jag är inte en av dem som vill slå emot dem som ändå väljer att göra något.
Bloggerskan jag pratar om har inte gjort något fel när hon startar inslamlingen, jag förvånas bara över hennes handling för jag har för mig att har hört Fredrik Reinfeldt som hon röstade på ett fler tal gånger säga att han vill sänka alla hjälpmedel i samhället för att få bort bidragsamhället.
En insamling låter ganska mycket som bidrag om ni frågar mig.

Får föräldrar drägliga bidrag medan de söker jobb har de själva råd att ge sina barn det dem behöver.

Vad sägs om att vi skippar skitsnacket och startar en insamling för att få bort Alliansen.
Vad sägs om att ta tag i promlemet istället för att sminka över det?

 Jag säger:
Starkare fackförbund, LAS, ordentliga bidrag för behövande, högre förmögenhetskatt, köttskatt, ordenlig sjukförsäkring, human intergrationspolitik och du ska få se kära kända bloggerska att du i framtiden kommer slippa samla in pengar till ynka julklappar!

Nästa gång rösta RÖTT rösta RÄTT (och med rött menar jag inte socialdemokraterna) så ska du se hur bra allting kommer att bli, även för dig!

SOM ALLTID UPP TILL KAMP!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0