Du gamla du fria du nationalistiska...

För att det inte ska uppstå några missförstånd ska jag börja det här inlägget med att säga att jag tillhör en av dem som är emot nationalsången.

Inte bara Sveriges nationalsång utan alla nationalsånger eller allting som värnar som nationer.

Ja jag är en av dem som jämför nationalism med rasism och hittar för många likheter för att kunna respektera fenomenet.

Med det sagt kan jag börja det riktiga inlägget, som egentligen är en fråga.

Jag koller just nu på nobelprisutdeningen.

Och i slutet så sjöng dem nationalsången? VARFÖR?

Vad har Svenska nationalsången med nobelfesten att göra?
Och om man ändå ska anamma nationalismen så kunde dem väll ha bjudit in Jimmie Åkesson, han kan nog sjunga nationalsången bättre än alla andra och i massor av olika stämmor med.

                              



Vi ses på demonstrationen imorgon mina vänner.
15.00 södermalmstorg!



Kommentarer
Steffenkathrine

Incredible site!

2011-05-19 @ 11:48:41
URL: http://steffenkathrine.blognownow.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0