bättre lycka nästa gång Amir


Jag och Jens töntade och gick på bio ikväll.
Vi kom nyss hem.

Cornelis blev det.
Altså filmen om Cornelis Wresswijk.

                     

Jag hade ganska höga förväntningar på den här filmen, efter som jag verkligen gillar Amir Chamdins filmspråk.
Men jag måste tyvärr säga att förutom skådespeleriet och manuset var filmen riktigt dålig.
Upplägget var jätte konstigt och hoppig, man kom på något sätt aldrig Cornelis in på livet och efter ca 2 timmar i biosalongen vet jag inte mer om honom nu än jag visste innan.
Det känns som att fokus låg för mycket på att spela upp Cornelis musik än att visa mannen bakom musiken.
Sorry Amir den här gången gick det inte hem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0