SVAREN!

Rakar du dig under armarna?

 Jag rakar mig ibland och ibland inte, beror lite på humöret.

Men jag tycker att det är sexigt med hår underarmarna, som i gamla franska filmer.

Sen tycker jag att det är en jävla massa onödig tid som går åt att ansa och fixa.

 

Hur länge har du varit vegetarian?

Jag har varit vegetarian i många år, minns inte exakt men jag tror att det är 11 år nu.

 

Kan du ge tips på bra vegetariska recept?

Absolut, jag älskar ju att laga mat, kan göra lite recept inlägg senare.

 

Vem ska fixa smink och hår på bröllopsdagen?

Jag ska fixa sånt själv, jag kommer att ha ca 90min på mig haha, tror ni att jag kommer hinna?



Vad fick dig att starta bloggen?

 Jag startade bloggen för att jag på sätt och vis skämdes över att jag var så lycklig över att bli gift snart. Jag vill ju vara den coola aktivisten alla dagar på året, och jag vill ju inte vara ett bidragande faktor i ett så gammalmodigt och onödigt koncept som äktenskapet.

Jag ville ha ett forum där jag kunde vädra mina tankar och idéer. Jag ser på äktenskapet som en "arkitekturisköverenskommelse" något som parterna emellan måste få styra över och forma så som dem själva vill, monogami, polygami eller nått annat, och något som borde vara en självklarhet för alla som vill och självklar att förkasta för dem som inte vill.

Sen tycker jag ju jätte mycket om planering oh inredning mm och att jag genom bloggen kan inspirera andra är ju verkligen fantastiskt.

 Nu har jag ju haft bloggen i snart 4 månader och jag känner mig mer tillfreds med allt. mina åsikter, mitt förhållande och våra bröllopsplaner

 

Vad ska du ha för brudklänning? alltså OM du ska ha en

Jag ska absolut ha en bröllopsklänning, jag älskar ju klänningar.

Klänningen kommer att sys upp av en vän till familjen som är en galet duktig sömmerska.

Jag lovar att hålla er informerade under hela processen

 

Vilka skönhets attiraljer skulle du inte kunna klara dig utan

Det finns nog inget jag inte skulle kunna klara mig utan.

Brukar inte hinna sminka och fixa till mig på vardagar.

Men när jag vill känna mig riktigt snygg använder jag följande:

Plattång

m.d rengöringsprodukter

 Mineral Foundation

En bra hudlotion och ansiktskräm

Maskara

Och parfym

Det är mina favoriter och det som jag lägger mest pengar på när det kommer till skönhet.  Jag måste erkänna att jag är sucker för produkter över lag.

 

Vilka bloggar brukar du själv läsa?

Jag har två bloggar jag gillar att läsa då och då
Emma Sundhs blogg http://www.glamour.se/blogg/emma/
underbara Claras blogg http://www.folkbladet.nu/?cat=89 



Vad brukar du lyssna på för musik?

Mina favoriter är Edith Piaf,  Queen, Joan Baez och Sophie Zelmani.

Jag gillar fransk chanson, prog, gubbrock (tantrock), jazz mm

 Det ända jag verkligen inte gillar är: Rnb, soule och Disco

 

Vem är Seppi som du skriver om?

Haha jag antar att jag skriver om henne ofta!
Seppi är en av mina bästa vänner, och en av mina tärnor.
Hon har även varit min sambo i Turkiet, Spanien och i Sverige.
Hon är helt enkelt en syster 



Blir du ledsen av alla elaka kommentarer om dig?

Klart jag blir ledsen!
Men jag tar det inte personligt. Kommentarerna handlar ju inte om mig, eftersom dem som skriver kommentarerna inte har en aning om vem jag är, och dem är ju heller inte intresserade av att ta reda på det, bara det faktum att många av dem frågar vad jag har emot bröllop och giftemål säger ju allt. Jag blir ledsen att så många fruktar riktig jämställdhet, att så många är ovilliga att lyssna och att så många går till personangrepp och tar allt som sägs om diskriminering och feminism så personligt.
Om man som man känner sig kränkt av mina inlägg borde man kanske rannsaka sig själv först.

 

Vad tycker du om att män diskrimineras i Svensk lag

 Jag tycker inte att män diskrimineras i Svensk lag!

 


Vad tycker du om att 75 % av alla självmord i ung ålder sker av pojkar

Vad för slags fråga är det? Självklart det är tragiskt och fruktansvärt att någon över huvudtaget begår självmord! 
 


Vad tycker du om att man får könsstympa pojkar men ej flickor enligt svensk lag ?

 

Jag är emot könsstympning över lag.

Jag har sedan jag var 16år (9år nu) medverkat i flera debatter på riksdags nivå för att lagföra ett förbud!

Där emot är inte könsstympning av män eller omskärelse som det också heter samma sak som kvinnlig könsstympning rent fysiskt, kvinnor som utsätts för det får mycket grövre och svårare konsekvenser av övergreppet senare i livet.
Det finns till och med läkare som påstår att omskärelse (av killar)  kan skydda emot skönsjukdommar. Jag tror inte riktigt på det, och jag tycker att man som vuxen själv ska få välja hur man vill göra med sitt könsorgan

Eftersom jag jobbar innom just detta område skulle jag om ni vill kunna skriva några inlägg om könsstympning och hur traditionerna, komplikationerna och lagen ser ut runt om i värden.

 



Är Jens feminist?

 Han säger att han är det!
Och han blir väldigt arg om jag någon gång säger att han agerar ofeministiskt

 

Du sa förut att du skulle testa lite olika elevbehandligar, hur gick det med det

 Ja hur gick det med? Jag ska vara ärlig jag har inte gått på några. Men imorgon ska jag klippa mig på Hårgängets frisörskola.
Jag lovar att berätta allt efteråt.

 


Varför ser du ner på alla som vill gifta sig traditionellt, varför är du så mycket bättre?

 Vad tråkigt om det har uppfattats så.

Jag ser verkligen inte ner på dem som vill gifta sig traditionellt. Jag tycker att det är dumt att traditioner ska följas bara för traditionens skull. Jag ser skapandet av normer och mallar som ett samhällsproblem, det är inte individens ansvar att gå emot strömmen, och det är heller inte lätt att göra det (TRO MIG)

Folk får gifta sig hur dem vill, men man ska vara medveten om vilka traditioner och normer man förmedlar.

 

 

Jag har hört att du har hånglat med Ronaldinho är det sant?

 

Jasså det har du hört...well I don't kiss and tell.

 

Du skrev en gång att du bodde i Barca. vad gjorde du där

 
Jag hade den bästa tiden ever i Barcelona. En underbar stad.
Jag jobbade och levde livet helt enkelt.

 

Vilket land kommer du ifrån?

Iran

 

Hur gick det för dig på franska tentan

Haha förlåt för allt tjat! Det gick jätte jätte bra faktiskt, men jag hade nog mest tur den här gången, nästa gång ska jag tjata mindre och plugga mer.

 

Vilket är ditt favorit märke (kläder)

Jag gillar Chanel, men inte bara för att dem gör fina kläder utan för att jag gillar Coco Chanel eller Gabrielle Chanel som hon egentligen heter.

En grym kvinna trots hennes lite skeva åsikter kring ras och kapitalism.

 Annars har jag inget wow märke, Jag gillar kläder och design.



Vad använder du för parfym

Chanel no5 som jag fick av Jens utan att jag ens hade sagt nått om det, jag hade bara gått och trånat och längtat men inte högt. Och jag kommer aldrig att byta.

 

Hur vill du att Jens ska se ut på bröllopet.

Jens är fin i allt. Men annars har vi ganska lik klädsmak när det kommer till hans kläder. (inte mina han tycker oftast att jag ser ut som en tant eller lodis haha)

 

Hur friade han/du?

Vi friade båda två fast vid två olika tillfällen.

 Sista gången friade han och det var då vi verkligen bestämde oss för att gifta oss.

 


 Var ska bröllopet vara?

På en mysig kollogård ute på en vacker ö.



Vad tycker Jens om bloggen

Han gillar bloggen. Men han önskar att den handlade mer om feminism och politik och lite mindre om spetstyger och rosor. Han har frågat om han kan få gästblogga, vad tycker ni ska han få det?



Var hittar du allt och hur gör du för att få det att se så enkelt ut.

Jag hittar allt på google haha, jag har några bloggar jag gillar bättre än andra och där hittar jag det jag gillar, jag försöker att inte kolla på för många "bröllops sidor" dem är lite stela och ångestframkallande tycker jag, kolla istället på olika inredningsbloggar mm, gå på loppis, titta i mormors gamla fotoalbum. Och fantisera fritt. En hatt kan bli en stol och en tv kan bli ett bord.
Det ser bara enkelt ut, det är inte enkelt haha, men om man bara tar allt med en klackspark och är medveten om att allt kan och kommer att gå fel så ordnar det sig nog.
Sen ska man inte vara rädd för att inte följa det som sägs och det som förväntas av en.
Roligast kommer man ha om man är känner sig bekväm och lugn.


kolla in dem här bloggarna. Dem brukar inspirera mig.

http://ohjoy.blogs.com/
http://poppytalk.blogspot.com/
http://vitaranunkler.blogspot.com/
http://www.folkbladet.nu/?cat=89 
http://www.ilovelolliblog.com/
http://www.polkadotbride.com/wp/


Jag hoppas att ni känner er nöjda med svaren.
Några utav frågorna har jag valt att inte svara på nu, jag kommer skriva enskilda inlägg om dem senare.



Kommentarer
Zionism

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings

2011-04-30 @ 23:35:49
URL: http://zionism.blogimagine.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0