Min ljuva feminist-rosor

Har ni märkt nått nytt bloggen?
Ljuvliga rosa rosor i bakrunden.

Ofeministiskt sa Jens. Är det så? Sitter feminismen i bloggens utseende.

Du kan inte bara skriva om sådant som förknippas med femininitet och sen kalla dig för radikalfeminist.

Kan jag inte?

Men om jag gillar att lagamat, sy,pyssla mm, sådant som normerna i samhället bestämt ska vara kvinnogöra, ska jag då sluta upp med det för att jag är feminist? Är det mina intrssen som är dåliga eller är det samhället som inte värde sätter mina intrsessen lika högt för att det är "kvinnogöra"
En man som älskar att sy är ju bara kreativ.

Ska jag börja mecka med bilar bara för att jag vill ha ett jämstältsamhälle?

Ska vi inte istället kämpa för att allas intressen ska tas på lika stort allvar. Oavsätt utövaren?
Det finns ju trots allt inga feminina eller maskulina intrssen eller hur?(!)

Jag är inte mitt pyssel och mina ljuva rosor, jag är heller inte slagorden jag skriker på demonstrationer eller mina orakade armhålor. Jag är och förblir FEMINIST



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0