feminist= fulare alternativet

Så här vackert och med så välvalda ord skriver en läsare (man)

"JanLei, 42 år, Igår 21:27 
Svenska feminister ställer sig fel fråga, om de vill gifta sig eller inte? Det de borde fundera på är om det verkligen finns någon som vill gifta sig med dem..;) Finns trots allt så många mycket mer attraktiva alternativ nu för tiden"

Förstår ni hur jobbigt det måste vara att vara 42år och så sjukt opåläst och korkad!

Fast iförsig det kanske är han som har rätt och jag som har fel.
Bäst att jag lägger ner alla mina feministiska åsikter, för det är ju tydligen dem som gör mig ful?


Kommentarer
maya

TACK! (till dig alltså o inte till idioten som lämnat den kommentaren, fast d kan ju va bra att veta va d berott på om man nån gång känt sig oattraktiv...) fan va glad jag blev när jag läste artikeln på aftonbladet o sen hittade hit, till din blogg. jag har alltid haft blandade känslor inför äktenskap, är av princip emot det, men skulle samtidigt verkligen vilja fira min kärlek tillsammans med familj o vänner, känns så otroligt skönt att veta att det finns andra som tänker likadant och att det är OK som feminist att gifta sig o planera bröllop o fest o klänningar o dy... keep it up!

2010-04-11 @ 09:47:23
Casey

TACK själv fina Maya! Jag lovar att keep it up! För din skull, för min skull och för alla moderna feministers skull!

2010-04-11 @ 14:32:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0