Blogg generationen

Jens är bara några år äldre än mig, men han har råkat missa hela blogg eran, därför blir han chockad av alla kommentarer. 
Men jag har fått för mig att det är helt normalt att människor kläcker ur sig vad fan som hälst bara för att man vet att man kommer att slippa stå tillsvar för det öga emot öga.
Man sitter där i tryggheten bakom sin datorskärm, och hetsar upp sig själv, letar upp sådant som provocerar för att sedan skriva dem hårdaste orden man kan komma på som svar.

Att det faktiskt är en människa av kött och blod som kommer att få läsa det verkar inte spela någon roll.
Man glömmer att skilja på person och fråga, på individ och struktur, det som börjar med ett inlägg i förbifarten blir ett så kallat "bloggkrig" ett krig som ingen kan vinna utan att göra en narr av sig själv.

Men jag är van, jag är likadan, jag är också en produkt av samhället och jag har också blivit härdad.



Kommentarer
Stefan

Stå på dig Casey. när jag läser alla tråkiga kommentarer skämms jag lite över att vara kille.

Du verkar vara en grym tjej.

2010-04-23 @ 15:16:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0