Bitterfittorna kring det runda bordet



Hur får man ett jämställt förhållande?
Själv brukar jag mer eller mindre ge mig på alla mysiga stunder runt matbordet.
Det passar perfekt tycker jag.
Båda sitter ner, båda är villiga att prata och umgås, båda måste lyssna.

Jo visst låter det lite jobbigt, tjatigt, helt enkelt något som en bitterfitta gör.
För att förändra måste man vara jobbig, det är ingen ide att trippa på tå och inget säga.






Imorse gav jag mig på den här fina frukosten!
Det slutade med ett litet bråk, MEN jag väljer och tro att det hjälper i längden.
Ett steg närmare jämställdhet.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BonjourCasey

Madly in love with all things feminist, beautiful, crazy, and full of life.

RSS 2.0